Witaj na stronie OZE :: Gmina Zamość   Kliknij w ikonę, aby odsłuchać tekst. Witaj na stronie OZE :: Gmina Zamość Powered By GSpeech
loga EFRR PL

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z tego serwisu wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki.

Zrozumiałem

Gmina Zamość zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Zamość pod adresem: https://oze3.gminazamosc.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 2021-12-10
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-10

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • częściowy brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
  • brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu OCR),
  • dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących – np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • z uwagi na znaczny koszt transkrypcji audio na tekst, filmy nie posiadają zamieszczonych plików tekstowych.

Udostępniane dokumenty w miarę możliwości są osadzane jako teksty bezpośrednio w serwisie. Publikujący starają się ograniczyć do minimum zamieszczanie na stronie takich plików, jak dokumenty typu doc, pdf, itp.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie www.onlineocr.net/pl.
Zamieszczone dokumenty można odczytać np. przy użyciu narzędzia Narrator dostępnego w systemie Windows.
W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o kontakt w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 10.12.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 84 639-29-59. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu itp. Żądanie powinno zawierać: dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Zamość
ul. Peowiaków 92, 22-400 Zamość

Do budynku prowadzi jedno główne wejście od strony ulicy Peowiaków.
Wejście do budynku nie posiada progu, znajduje się na wysokości chodnika, drzwi wejściowe są przeszklone dwuskrzydłowe i mają szerokość 100cm (+50cm), co umożliwia wjazd wózkiem, wewnątrz budynku przy wyjściu znajdują się poręcze i pochylnia zjazdowa. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące, zamontowany jest przycisk dzwonka przywoławczego.
Biuro Obsług Interesanta wyposażone jest w automatyczne drzwi z czujnikiem ruchu i znajduje się na parterze po lewej stronie korytarza gdzie można załatwić większość spraw. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia w całym budynku w Biurze Obsługi Interesanta oraz w referacie podatkowym zlokalizowanym na parterze, gdzie interesant załatwi większość spraw obywatelskich. W sprawach szczegółowych pomoc zapewni powołany asystent. Drzwi do pomieszczeń biurowych przystosowane są dla osób na wózkach, są przesuwne, co umożliwia łatwe manewrowanie, drzwi są przeszklone i mają szerokość – 90 cm.
W budynku nie ma windy.
W budynku na parterze zlokalizowana jest i specjalnie oznaczona toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 6 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Biuro Obsługi Interesanta wyposażone jest w jedno urządzenie pętli indukcyjnej ułatwiającej kontakt interesantom. W budynku znajdą się plany informacyjne każdej kondygnacji w formie tyflomap z oznaczeniami w alfabecie brajla dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.) – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Uprawnienie to przysługuje również w środkach transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i wodnego oraz w innych środkach komunikacji publicznej. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).

Informacje dla osób niesłyszących

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209 poz. 1243) osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się z Urzędem Gminy w Zamościu za pośrednictwem:

  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Osobiście w Biurze Obsługi Interesanta (BOI)

Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego mogą uzyskać pomoc tłumacza języka migowego w Biurze Obsługi Interesanta, parter pok. 1 a także na stanowisku dowodów osobistych I Piętro pok. Nr 11.

Dane kontaktowe

Gmina Zamość

ul. Peowiaków 92
22-400 Zamość
tel. 84 639 29 59, fax 84 639 23 64


Godziny urzędowania
od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:30 do 15:30

Deklaracja dostępności

Lokalizacja

© 2021 Gmina Zamość. All Rights Reserved.
Kliknij w ikonę, aby odsłuchać tekst. Powered By GSpeech